Vilkår og betingelser

Ved direkte-booking per e-post eller ved bruk av gavekort for et opphold eller aktiviteter hos Lårdal Tretopphytter AS godtar du vilkår og betingelser beskrevet under. 

(For badstuen gjelder egne regler for booking)

 

Endring/avbestilling av booking/ aktiviteter/ opplevelser

1. Full refusjon for kansellering opptil 30 dager før innsjekking.

2. Hvis du bestiller mindre enn 30 dager før innsjekking, får du full refusjon hvis du kansellerer innen 48 timer etter bestilling og minst 14 dager før innsjekking.

3. Gjestene får 50% refusjon frem til 7 dager før innsjekking.

4. Kansellering under 7 dager før innsjekking gir ingen refusjon.

5. Vi refunderer ikke penger på gavekort. Beløpet blir derfor tilbakeført til gavekortet etter kriterier i punkt 1, 2, 3 og 4.

6. Hvis Lårdal Tretopphytter pålegges å stenge pga. Covid-19 eller andre sykdomsrelaterte forhold vil du få refundert hele beløpet.

7. Ved sterk vind/storm kan vi måtte kansellere oppholdet. Vi har retningslinjer som vi følger i forhold til hvor mye vind som er forsvarlig å overnatte i. Dette inntreffer veldig sjelden. Ved kansellering fra vår side på grunn av ekstreme værmeldinger, vil gjestene kunne velge mellom å få et nytt opphold i hytta ved en senere anledning eller hele beløpet tilbakebetalt.

 

Husregler

1. Gjester må sette seg inn i informasjonspermen, og de regler som er slått opp i hytta. Spesielt for bruk av biotoalett, kombiovnen Aduro H1 og åpen ild.

2. Gjestene må forlate hytta og området rundt i ren og ryddig stand. Utstyr for vask finner man på badet. Vi tar hovedvasken av hytta, men disse punktene skal følges før utsjekk;

– Sengetøy skal tas av og legges på gulvet mellom kjøkken og spisebord.

– Oppvasken skal settes inn i maskinen. Vi starter den.

– Det skal ryddes slik at vi raskt kan gå i gang med utvask.

3. Vannet i vasken er ikke drikkevann. Drikke må medbringes av gjestene.

4. Vanndunker for påfylling av vann finner gjestene i servicebygget. Vi fyller 30L per opphold, resten må gjestene selv stå for.

5. Gjestene må selv holde oversikt på vannivået slik at pumpen ikke går tørr/ varm. Vi fyller det vi har lov til i forhold til kommunale regler. Stikkontakt under vasken på kjøkkenet trekkes ut dersom uhellet er ute og tanken går tom, frem til dere får fylt den opp igjen.

6. Er det sølet over «normal» bruk som ved vin-søl og oppkast, mm skal dette vaskes av gjestene. Et gebyr kan påløpe dersom vi anser uaktsom bruk av hytta og dette har medført skader på interiør e.l.

7. Avfall sorteres og tas med ved utsjekk. Søppeldunker finner man ved parkeringen.

8. Rengjør grill og annet utstyr etter bruk.

9. Skoparkering i inngangspartiet. Bruk teppe/ skohylle der.

10. Føl dere som hjemme, men husk at dere låner en hytte som noen andre gjerne vil få låne etter at dere har reist. Forlat hytta i den stand den var ved ankomst.

 

Dette er inkludert i leieprisene:

  • Strøm og gassforbruk

  • Dyner og puter

  • Kubbelys og t-lys

  • Dopapir, tørkepapir, oppvaskmiddel, kluter, og noen enkle basisvarer.

  • Ved/ pellets for bruk innendørs (ekstra ved for bålpanne kan bestilles til post@laardaltretopphytter.no)

 
  • Vi har fulgt norske byggelover men dette må man passe litt ekstra på:

  • Barn må være under oppsyn hele tiden på verandaen eller ved elven. Klatring  på rekkverk forbudt.

  • Peisen blir varm, det er smale ganger, pass ekstra på barna

  • Tepper og gulv kan bli glatte, selv om det er sklibeskyttelse på

  • Trappen til hemsen skal stå skrått ut fra veggen når den brukes. Den kan dyttes inntil veggen/ pellets-korga igjen for å gi mer plass i rommet dersom ingen er oppe på hemsen. 

  • Barn må være under oppsyn på hemsen.