Vilkår og betingelser

Ved booking av en tretopphytte hos Lårdal Tretopphytter AS godtar du vilkår og betingelser beskrevet under.

 

Endring/avbestilling av booking/ aktiviteter/ opplevelser

1. Full refusjon for kansellering opptil 30 dager før innsjekking.

2. Hvis du bestiller mindre enn 30 dager før innsjekking, får du full refusjon hvis du kansellerer innen 48 timer etter bestilling og minst 14 dager før innsjekking.

3. Gjestene får 50% refusjon frem til 7 dager før innsjekking.

4. Kansellering under 7 dager før innsjekking gir ingen refusjon.

5. Vi refunderer ikke penger på gavekort. Beløpet blir derfor tilbakeført til gavekortet etter kriterier i punkt 1, 2, 3 og 4.

6. Hvis Lårdal Tretopphytter pålegges å stenge pga. Covid-19 eller andre sykdomsrelaterte forhold vil du få refundert hele beløpet.

7. Ved sterk vind/storm kan vi måtte kansellere oppholdet. Vi har retningslinjer som vi følger i forhold til hvor mye vind som er forsvarlig å overnatte i. Dette inntreffer veldig sjelden. Ved kansellering fra vår side på grunn av ekstreme værmeldinger, vil gjestene kunne velge mellom å få et nytt opphold i hytta ved en senere anledning eller hele beløpet tilbakebetalt.

 

Opphold i hytta og rengjøring

Leietager plikter å lese og følge bruksreglene som er satt opp for hytta og området rundt. Disse vil ligge i hytta og være tilgjengelige her og på bookingsiden. Gjestene må forlate hytta og området rundt i ren og ryddig stand. Utstyr for vask finner du i hytta. Avfall sorteres.

Renhold koster 450 og er obligatorisk gjennom vår bookingleverandør. Dette dekker ikke utvask av hytta. Alle gjester må forlate hytta i ren og ryddig stand, som ved ankomst. Rengjøringsgebyret dekker overflatevask/ desinfisering, vask av sengetøy og putevar, etc. 

Oppvask; Tørk av matrester med papir og kast søplet i matavfallsdunken. Sett alt i oppvaskmaskinen. Vi starter den etter utsjekk. Er du på besøk i flere dager og trenger å bruke oppvaskmaskinen må du sjekke vannivået, eventuelt fylle vann fra elva. Gasskomfyren, kjeler og panner må vaskes ved å koke vann og bruke vasken. Plasseres som ved ankomst. 

Er det sølet over «normal» bruk som ved vin-søl og oppkast mm. skal dette også vaskes av gjestene. Et gebyr kan påløpe dersom det er skader eller søl som må repareres/ renses.

Dersom vi må vaske og rydde hytta etter-faktureres dobbel pris, dvs. kr 900,-

Dette er inkludert i leieprisene:

  • Strøm og gassforbruk

  • Dyner og puter

  • Kubbelys og t-lys

  • Dopapir, tørkepapir, oppvaskmiddel, kluter, og andre basisvarer.

  • Ved/ pellets

  • Bruk av bålpanne (kun med grillkull)

  • Grillkull

  • Fuglefrø

  • Ekornmat

Vi har fulgt norske byggelover men dette må man passe litt ekstra på:

  • Barn må være under oppsyn hele tiden på verandaen eller ved elven. Klatring forbudt.

  • Peisen blir varm, det er smale ganger, pass ekstra på barna

  • Tepper og gulv kan bli glatte, selv om det er sklibeskyttelse på

  • Trappen til hemsen skal stå skrått ut fra veggen når den brukes. Den kan dyttes inntil veggen igjen for å gi mer plass i rommet dersom ingen er oppe på hemsen. Gi den et lite løft slik at den ikke skraper opp gulvet. Ikke tving trappen ut mot skyvedørene, da vil festene kunne knekke. Den skal stå rett eller skrått ut. Den kan IKKE løftes opp for å dekke til hullet i hemsen.

  • Barn må være under oppsyn på hemsen.

 

Dette må du betale ekstra for:

  • Andre aktiviteter

 

    Soveposer og lakenposer er ikke tillatt.

Følg oss på sosiale medier