Vilkår og betingelser

For alle bookinger gjort via Lårdal Tretopphytter AS og deres bookingplattformer gjelder vilkårene nevnt under. For spørsmål vedrørerende disse henvises alle til epost.

(For badstuen gjelder egne regler for booking)

 

Endring/avbestilling av booking/ aktiviteter/ opplevelser

1. Refusjon og gebyrer for kansellering og ombooking.
    1.1 Endring av dato uten vederlag kun mulig opptil 30 dager før innsjekkingsdato.
    1.2 Kansellering med mindre enn 30 dager til innsjekk gir ingen penger tilbake
    1.3 Kansellering med mer enn 30 dager til innsjekk gir full refusjon.

2. Avgift/ pris for ombooking:
     2.1 Ombooking med mindre enn 30 dager til innsjekk 500,- nok
     2.2 Ombooking med mindre enn 15 dager til innsjekk 1000,- nok
     2.3. Ombooking med mindre enn 10 dager til innsjekk 1500,- nok
     2.4 Ombooking eller videreføring av gavekort inntil 30 dager før innsjekk 500,- nok
     2.5 Ombooking eller videreføring av gavekort inntil 15 dager før innsjekk 1000,- nok
     2.6 Alle gjester som får godkjent en ombooking vil i tillegg måtte betale et eventuelt
            mellomlegg dersom ny dato er dyrere enn original booking. Ved billigere dato vil ikke
            penger bli refundert.

3. Hvis du bestiller mindre enn 30 dager før innsjekk får du full refusjon, dersom du
     kansellerer innen 24 timer etter bestilling, og at det er minst 14 dager før innsjekk. Om
     ikke gjelder reglene i punkt 1 og 2.

4. Vi refunderer ikke penger på gavekort. Et eventuelt beløp blir derfor tilbakeført til
     gavekortet etter 
kriterier i punkt 1, 2, 3

5. Hvis Lårdal Tretopphytter pålegges å stenge pga. Covid-19 eller andre sykdomsrelaterte
     forhold 
vil vi refundere hele beløpet.

6. Lårdal Tretopphytter AS har rett til å ta nødvendige grep, herunder avbestilling av
     opphold der gjestenes oppførsel virker urimelig, truende og eventuelt skadende for
     selskapets drift og renommé.
     6.1 Gavekort vunnet i konkurranser blir kansellert uten noen form for tilbakebetaling     
            eller erstatning. Vedkommende kan ikke lenger delta i fremtidige konkurranser.
     6.2 Betalt beløp blir refundert innen 14 virkedager
 

7. Ved sterk vind/storm, store nedbørsmengder eller andre typer ekstremvær kan vi måtte   
     kansellere 
oppholdet. Vi har retningslinjer som vi følger i forhold til hvor mye vind som
     er forsvarlig å 
overnatte i. Dette inntreffer veldig sjelden. Ved kansellering fra vår side på
     grunn av ekstreme 
værmeldinger, vil gjestene kunne velge mellom å få et nytt opphold i
     hytta ved en senere anledning 
eller hele beløpet tilbakebetalt. Gavekort får pengene
     tilbakeført til gavekortet. Gjestene trenger ikke 
betale noe ekstra for flyttingen av
     oppholdet, selv om det blir flyttet til en dyrere dag.
8. Betalingsfrist er alltid 14 dager fra betalingsinformasjon/ bekreftelse er sendt ut, med
     mindre annet er avtalt på forhånd.

Husregler

1. Gjester må sette seg inn i informasjonspermen, og de regler som er slått opp i hytta. Spesielt for bruk
     av biotoalett, og åpen ild. Peisen skal kun benyttes med ved fra angitt plass.

2. Gjestene må forlate hytta og området rundt i ren og ryddig stand. Utstyr for vask finner man på
     badet. Vi tar hovedvasken av hytta, men disse punktene skal følges før utsjekk;
     2.1 Sengetøy skal tas av og legges på gulvet mellom kjøkkenet og spisebordet.
     2.2 Oppvasken skal settes i maskinen og startes før avreise. Se til at det er minimum 30 liter vann i
            tanken før maksinen startes. Ekstra oppvasktabletter i servicebygget. Er det for lite vann i tanken
            har du brukt over ditt tillatte forbruk og du er selv ansvarlig for å fylle opp til 30 liter.
            Vanndunker og trakt i servicebygget.
     2.3 Det skal ryddes slik at vi raskt kan gå i gang med utvasken. Puter og tepper for utendørs bruk skal
            tilbake i putekassen hver kveld slik at de ikke blir våte / fuktige.
     2.4 Ingen ommøblering.
     2.5 Blir noe ødelagt si ifra. Knuste glass skal sorteres i glass og metall.

3. Vannet i vasken er ikke drikkevann. Drikke må medbringes av gjestene.

4. Vanndunker for påfylling av vann dersom det trengs mer under oppholdet finner gjestene i
     servicebygget. Vi fyller kun 20L per opphold, etter kommunale regler. Trenger man mer må gjestene
     selv stå for henting og påfyll av dette. Vanndunker og trakt står i servicebygget om gjestene vil fylle
     ekstra vann selv.

5. Gjestene må selv holde oversikt på vannivået slik at pumpen ikke går tørr/ varm. Vi fyller det vi har
     lov til i forhold til kommunale regler pluss en sikkerhetsmargin på 30 liter som er til oppvask ved
     utsjekk. Stikkontakt i skapet under kjøleskapet, i sammen med vannpumpe og tank må trekkes ut
     dersom uhellet er ute og tanken går tom, frem til gjestene får fylt den opp igjen.

6. Er det sølet over «normal» bruk som ved vin-søl, oppkast, sjokolade, mm skal dette vaskes av
     gjestene. Et gebyr kan påløpe dersom vi anser uaktsom bruk av hytta og dette har medført skader på
     interiør e.l. Vi setter stor pris på at dere koser dere, men samtidig tar vare på hytta vår slik at mange
     gjester kan nyte tretoppene i Lårdal i årene fremover.

7. Avfall sorteres og tas med ved utsjekk. Søppeldunker finner man ved parkeringen. All søppel skal
     kildesorteres. Vi har egen søppel for Glass og Metall, Papp og papir, Restavfall, Matavfall
     (grønne poser). Takk som tar deg 2 minutter før du kjører hjem på å gjøre dette.

8. Vi har ikke tid til å regjøre grillen og utstyret for denne mellom hver booking. Rengjør derfor grill og
     annet utstyr etter bruk. For å gjøre dette mest mulig effektivt lukker du lokket når dere er ferdige
     med å grille og setter på mask varme på alle brennerne. Det er «clean» funksjonen som brenner alle
     rester til aske. Dette tar ca. 15 minutter. Når grillen er kald kan dere enkelt bruke skrapen på
     innsiden av høyre dør for å skrape av siste rester, løfte ut elementene med et papir og løfte ut platene
     med hull i slik at de kan tømmes for aske. Dette skal tømmes i pose, og vi anbefaler å gjøre det ute så
     dere slipper vaske fettete askesøl fra gulvet inne.

9. Skoparkering i inngangspartiet. Bruk teppe/ skohylle der. Dersom dere går inne med sko skal det
     vaskes før avreise. Utstyr for dette på badet

10. Føl dere som hjemme, men husk at dere låner en hytte som noen andre gjerne vil få låne etter at
      dere har reist. Forlat hytta i den stand den var ved ankomst. Ved brudd på reglene kan Lårdal
      Tretopphytter kreve et beløp som tilsvarer arbeidstimer, utstyr, materiale, mm for å dekke       
      kostnadene for å rekke å bli ferdige til de neste gjestene ankommer.

Dette er inkludert i leieprisene:

  • Strøm og gassforbruk
  • Dyner og puter
  • Kubbelys og t-lys
  • Dopapir, tørkepapir, oppvaskmiddel, kluter, og noen enkle basisvarer.
  • Ved og opptennings-materiale
 

Dette er IKKE inkludert i leieprisene:

  • Ekstra vann utover 20 liter
  • Drikkevann (Noen ganger har vi ekstra dunker i servicebygget. Disse koster 60 kroner per dunk)
  • Badstue, håndklær, aktiviteter og annet som leies ut
  • Andre varer som ikke er normalt/ daglige brukte forbruksvarer, som befinner seg i servicebygget. Er du usikker er det bare å ta en rask telefon til oss så avklarer vi så klart.


Vi har fulgt norske byggelover men dette må man passe litt ekstra på:

  • Barn må være under oppsyn hele tiden på verandaen eller ved elven. Klatring  på rekkverk forbudt.
  • Peisen blir varm, det er smale ganger, pass ekstra på barna
  • Tepper og gulv kan bli glatte, selv om det er skli-beskyttelse på
  • Trappen til hemsen skal stå skrått ut fra veggen når den brukes. Den kan dyttes inntil veggen/ ved-korga igjen for å gi mer plass i rommet dersom ingen er oppe på hemsen. 
  • Barn må være under oppsyn på hemsen..